focibiro.hu


Puhl válaszolt a hétvégi esetekre

2013-08-12 09:20:53
Rovat: Elemzés |
Megye:
Játékvezetők: Puhl Sándor |


Július elseje, a lesszabály változása előtt is les volt és a későbbiekben is les lesz az az eset, ahol Pintér Attila szerint szabályos gólt vettek el csapatától a Ferencváros ellen 2-1-re elveszített összecsapáson - mondta Puhl Sándor a Sport TV Harmadik Félidő c. műsorában.

A Ricardo Moniz által vitatott büntetőgyanús eset kapcsán a szakértő úgy foglalt állást, Kamber elérte a labdát. A holland trénernek azért kellett a lelátóra mennie, mert elhagyta a technikai zónát és túl hevesen méltatlankodott.

A Győri ETO és a Ferencváros 2-1-es vendégsikerrel végződött mérkőzését követően meglepő nyilatkozatot tett Pintér Attila, a Rába-partiak mestere. Azt említette, szerinte 1-1-es állásnál tévesen vette el a bíró együttese gólját, mivel "ha kapura lövésnél felperdül a labda, az nem les".

A Sport TV Harmadik Félidő c. műsorában Puhl Sándor leszögezte, a győriek szakvezetője nem jogosan reklamált.

? A győriek a kapu felé irányítanak egy labdát, ami megpattan egy ferencvárosi játékoson. Az FTC játékosa nem játssza meg a labdát, hanem pattan róla. A győri játékos utolsó érintésének pillanatában a társa leshelyzetben áll, ez a pillanat azért fontos, mert amikor megpattan a labda, az lényegtelen. Ez július 1., a szabály változása előtt is les volt és utána is az lesz. De hogy tiszta legyen, idézzük szó szerint a szabályt. Az "előnyt szerez helyzetéből" kifejezés azt jelenti, hogy "egy játékos leshelyzetben állva megjátssza a kapufáról, keresztlécről vagy az ellenfélről hozzá lepattanó vagy irányt változtató labdát. Ezt a helyzetet nem kell tovább ragozni, a játékvezetők jó döntést hoztak ? vélekedett a szakértő.

[youtube id="T8Xxk8zxPnU" width="620" height="360"]

Ricardo Moniz, a Fradi mestere az első félidőben olyan hevesen reklamált büntetőt Böde esésénél, hogy Andó-Szabó Sándor a lelátóra küldte a hollandot. Puhl erről az esetről azt mondta, bár a szakember nem sértett meg senkit, ilyen vehemensen nem lehet reklamálni, emellett Moniz el is hagyta a technikai zónát.

Az 1994-es vb-döntő bírája egyébként úgy véli, a szóban forgó esetnél is helyes ítélet született a pályán.

? Nagyon nehéz szituáció volt, de azt kell, hogy mondjam, jól döntöttek a játékvezetők. A szerelő láb eltalálja a labdát, amelynek az iránya megváltozik. Ha Böde találta volna el a labdát, befelé kellett volna mennie. Kamber eltalálja a labdát, utána talán Böde rá is lép arra, aztán elesik. Van persze kézimunka, de ez a mai futballban természetes. Az alapvonali játékvezető is segített a vezetőbírónak a helyzet megítélésében ? fogalmazott Puhl.

A Sport TV szakértője Ulysse Diallo és Sasa Stevanovic ijesztő ütközéséről azt mondta, nem lehet elmarasztalni senkit, a ferencvárosi játékos vétlen volt az esetnél.

Forrás: csakfoci.hu, fotó: eto.hu