Vad II. elnézte a gólt? Ezért vannak az alapvonalon?

2012-06-20 05:01:40
Rovat: Elemzés |
Megye:
Játékvezetők: Kassai Viktor | Vad István |


A visszajátszások alapján sajnos komoly játékvezetői tévedés árnyékolta be az Anglia-Ukrajna Eb-csoportmeccset (1-0): a 62. percben Devic lövése Hart érintésével áthaladt a gólvonalon, mielőtt Terry bevetődve kirúgta volna a labdát a kapuból, de a visszajátszások alapján a labda teljes terjedelmével bejutott a ketrecbe, egy erősen lesgyanús akció végén. A mérkőzést Kassai Viktor és csapata vezette.

A 62. percben Devic ziccerébe még beleért Hart, a labda felperdült, majd Terry kirúgta a labdát a kapuból, merthogy a visszajátszások szerint bent volt a labda. Ráadásul az akció is erősen lesgyanús volt, ám nem jelzett ott sem a magyar asszisztens zászlója. A kapunál Vad II István állt a gólnál, ami nem volt gól, és mégis.

 

Az interneten már terjed a felvétel, méghozzá a "100%-os ukrán gól, amit nem adott meg a bíró" címszó alatt...

 

Az angolok 1-0-ra nyertek és csoportelsők lettek, mivel a franciák 2-0-s vereséget szenvedtek a svédektől, így az ítélet nem szólt bele a továbbjutás sorsába és sorrendjébe sem, ám Kassaiék további Eb-sorsát sajnos még befolyásolhatja.

 

A gólbíró, Vad II István nem jelzett, így Kassai Viktor nem adta meg a gólt ? a visszajátszásokból és a kimerevített képeken egyértelműen látszik, hogy a labda teljes terjedelmével bent volt.

A BBC Sports közvetlenül az eset után élő közvetítésében azzal poénkodott, hogy van egy új orosz partjelzőjük, Vad II István - utalva az 1966-os vb-döntőre, amikor a partjelző kétes körülmények között adta meg az angolok találatát, míg Rio Ferdinand arról értekezett twitter-csatornáján, hogy visszakapták a sorstól azt, amit 2010-ben elvett a világbajnokságon Frank Lampard meg nem adott góljánál.

 

Nem hiszem el. Ott van a partjelző, plusz még egy ember az alapvonalon. Öt méterre áll, és nem látta? Hihetetlen? - mondta a korábbi angol válogatott Chris Waddle az esetről.

 

Sikerült összeszedettebben játszanunk, a szünet után egy fokozattal feljebb kapcsoltunk ? mondta Steven Gerrard a meccs után, aki kitért az ukránok meg nem adott góljára is. ? A csapat képes volt újítani a szünet után. Kell egy kis szerencse is, anélkül senki sem nyert nagy tornát. Meglátjuk, mire jutunk majd.

 

Oleg Blohint, az ukrán válogatott kapitányát megviselte az 1?0-s vereség: amellett, hogy Kassait és csapatát kárhoztatta, a hivatalos sajtótájékoztatón nem volt hajlandó angolul nyilatkozni, és belekötött az egyik szigetországi médiamunkásba.



Öt bíró van már a pályán, és a labda ötven centiméterrel a gólvonal mögött van. Képesek voltunk egyenlíteni, de nem adták meg nekünk a találatot?  - háborgott az ukrán szakvezető. Blohin hozzátette: szerinte a játékvezető akkor is hibázott, amikor Andy Carroll a könyökét használta, de nem ítélt, valamint John Terrynek is volt egy szabálytalansága, amiért sárga lapot érdemelt volna.

 

A nemzetközi sajtó természetesen rögtön arra reflektál, hogy úgy tűnik, Michel Platini ötlete, a hatbírós rendszer sem hozta meg a várt eredményt, és vajon mi kell még ahhoz, hogy bevezessék a nagy tornákon a videobírót?

Az újabb láthatatlan gól mindenesetre újra fókuszba állíthatja a gólvonal-technológiát, amelyről a nemzetközi szabályalkotó testület, az IFAB egyébként épp július 5-én tárgyal Zürichben.